Typografien til Fill-Tek understøtter merkevarens kjerneverdier: presisjon, teknologi og profesjonalitet. Den er moderne og tydelig, med et uttrykk som gir både kraft og lesbarhet.
Main Typeface
Secondary typeface
Uppercase
Uppercase secondary
Lowercase
Lowercase secondary
Numerals
Numerals secondary
Accented Uppercase
Accented Uppercase secondary
Accented Lowercase
Accented Lowercase secondary
Punctuation
Punctuation secondary
Numerators, Denomerators
Numerators, Denomerators secondary
Symbols
Symbols secondary
Arrows
Arrows secondary
Fractions
Fractions secondary
Primærfonten Watch medium brukes i overskrifter. Den gir tyngde og særpreg. Til brødtekst og lengre avsnitt brukes Creato Display Regular eller Medium for optimal lesbarhet.
Body Copy, Short Paragraphs, Subheaders
Headlines, Short Paragraphs
Headlines, Accents
All tekst skal være venstrejustert eller sentrert. Ikke bruk høyrejustering eller tvangsjustering.
Do’s
Dont's
Do’s
Dont's
For å skape balanse brukes maksimalt tre nivåer av typografi i samme kommunikasjon: overskrift, mellomtittel og brødtekst. Hvert nivå bør skille seg minst 50 % i størrelse.
I noen tilfeller kan det være nødvendig å bryte denne regelen og ha to skriftstørrelser som er nærmere hverandre. I så fall bør en minimum forskjell på 35% følges.
Tekst kan legges på bilder, men alltid med tilstrekkelig kontrast. Hvitt på mørke bilder, svart på lyse. Oransje brukes kun som aksent, ikke i brødtekst på bilder.
Do’s
Dont's